Školska knjižnica
Knjižnica OŠ Pećine informacijsko je medijsko, komunikacijsko i kulturno središte škole. Sadržaj knjižnice čini organizirana zbirka knjižne i neknjižne građe koja se koristi za informacijske, obrazovne, stručne i kulturne potrebe korisnika. Program školske knjižnice sastavni je dio školskog kurikuluma te je uključen u nastavni proces škole.
Knjižnica sadrži 4361 jedinica knjižne građe i 63 jedinica AV građe te je fond knjižnice podijeljen na književnost za najmlađe, dječju književnost, književnost za omladinu, stručnu literaturu, referentnu zbirku te AV građu. U knjižnici se potiče razvijanje čitalačke kulture.
Pristup građi je slobodan, a korisnici su svi učenici i djelatnici škole.
U organizaciji stručne suradnice knjižničarke, a u okviru rada knjižnice OŠ Pećine provode se odgojno-obrazovne aktivnosti, organiziraju se susreti s književnicima te se održavaju izvannastavne aktivnosti: Mladi knjižničari, Građanski odgoj i obrazovanje te projekti: Čitanjem do zvijezda, Čitanje ne poznaje granice, Dotakni priču, Čitanjem do sebe, Čitateljski klub, Medijska pismenost u školskoj knjižnici, Upoznajmo djecu svijeta, Digitalni inovacijski inkubator, e-Twinning projekt Uz čitanje riječi rastu i Revolucija digitalne pismenosti.
Odgojno-obrazovni rad s učenicima u školskoj knjižnici:
- upućivanje na knjige kao stalni izvor raznovrsnih znanja i informacija
- razvijanje čitalačke kulture
- upoznavanje učenika s načinom korištenja izvora informacija
- korištenje usluge školske i drugih knjižnica
- upućivanje na primarne i sekundarne izvore informacija za potrebe cjeloživotnog učenja
- zauzimanje pozitivnog stava prema knjizi, knjižnici i njezinoj sveukupnoj građi
- razvijanje komunikacijskih, informacijskih i istraživačkih sposobnosti i vještina
- poticanje, organizacija, provođenje i prezentacija projekata
- suradnja sa školama i drugim knjižnicama na projektima i programima
- upoznavanje učenika s postojećom knjižničnom građom – pomoć pri odbiru knjiga i upućivanje na čitanje književnoumjetničkih djela, znanstveno-popularnih djela te stručne literature i znanstveno-popularnih časopisa
- potpora odgojno-obrazovnome procesu
- obilježavanje važnijih nadnevaka tijekom školske godine
- provođenje edukativnih radionica iz različitih obrazovnih predmeta
- provođenje radionica na temu medijske pismenosti i građanskog odgoja i obrazovanja
Stručna suradnica knjižničarka Ksenija Sobotinčić Štropin, prof., mag. bibl.
Vijesti iz školske knjižnice
Virtualna izložba Prve dječje knjižnice za djecu s oštećenjem vida
Slikovnica je prvi prozor u svijet priča, mašte i osjećaja. Za dijete s oštećenjem vida taj prozor mora biti otvoren na drugačiji način. Dodir, tekstura i zvuk privući će pažnju prstiju, baš kao što boje privlače pogled čitatelja. Taktilne slikovnice omogućuju djeci s...
Međunarodni dan osoba s invaliditetom i izumi koji su promijenili svijet
U Odjelu i knjižnici za djecu s oštećenjem vida obilježili smo Međunarodni dan osoba s invaliditetom kroz zabavne i poučne aktivnosti. Učenici 5. razreda sudjelovali su u potrazi za blagom, u kojoj su se elementi gusarske priče koristili kao poveznica na zanimljivosti...
Super je biti različit, obilježavanje Međunarodnog dana osoba s invaliditetom
Današnji Međunarodni dan osoba s invaliditetom obilježili smo s prvim razredom kroz radionicu “Super je biti različit”. Pročitali smo istoimenu slikovnicu koja nas je podsjetila da su različitosti ono što nas čini posebnima. Naši mali prvašići već znaju...
200 godina Brajice- obilježavanje Međunarodnog dana osoba s invaliditetom
Danas smo s učenicima osmog razreda na posebno lijep način obilježili Međunarodni dan osoba s invaliditetom kroz radionicu “200 godina Brajice”. Prisjetili smo se vremena prije dvjesto godina, kada su nastali brojni izumi koje i danas koristimo. Izumi poput šibica,...
Čitanjem do sebe – emocionalni razvoj
Učenici prvog razreda, sudjelujući u projektu Čitanjem do sebe uz vodstvo voditeljica projekta, razgovarali su o emocijama, imenovali tugu kao emociju te su slušali i interpretirali priču „Dječak koji je poplavio svijet” autorice Snježane Babić Višnjić. Sudjelovali su...
Dotakni priču – usmjeravanje pažnje
U sklopu projekta Dotakni priču održala se radionica posvećena razvijanju emocionalne pismenosti. Učenici su tijekom radionice interpretirali priču „Čovječuljci“ autorice Ule Reić te su razgovarali o raznim emocijama, a kroz igre i vježbe učili su kako ih prepoznati,...
Mjesec hrvatske knjige 2025. u školskoj knjižnici
Učenici 2. i 4. razreda sudjelovali su u nacionalnoj manifestaciji Mjesec hrvatske knjige, obilježavanju koje je posvećeno knjizi i poticanju čitanja. Čitali su odabrane knjige, interpretirali književna djela te su sudjelovali u književnim kvizovima, a sve uz...
Dan dječjih prava u OŠ Pećine
Svake se godine 20. studenoga obilježava Međunarodni dan dječjih prava – dan kada se prisjećamo važnosti zaštite i poštovanja prava svakog djeteta u svijetu. Učenici 1. i 2. razreda OŠ Pećine nadolazeći su Dan dječjih prava obilježili edukativnom radionicom. Tom su...
Dotakni priču – Hrabrost izlaska iz zone ugode
Učenici 2., 3. i 4. razreda sudjelovali su na radionici u sklopu školskog projekta „Dotakni priču“. Kao i uvijek, radionica je započela pričom u senzornoj sobi. Ovoga puta slušali smo inspirativnu priču „Orao koji nije htio letjeti“ iz zbirke „Priče za djecu koja žele...
Čitanjem do sebe – emocionalna samoregulacija
Učenici 1. razreda u 2025./2026. školskoj godini sudjeluju u projektu Čitanjem do sebe kojim se potiče razvoj socio-emocionalnih kompetencija učenika i cjeloviti osobni rast te se razvija čitalačka pismenost i provodi primarna prevencija. Učenici su uz vodstvo...











