Školska knjižnica

Knjižnica OŠ Pećine informacijsko je medijsko, komunikacijsko i kulturno središte škole. Sadržaj knjižnice čini organizirana zbirka knjižne i neknjižne građe koja se koristi za informacijske, obrazovne, stručne i kulturne potrebe korisnika. Program školske knjižnice sastavni je dio školskog kurikuluma te je uključen u nastavni proces škole.

Knjižnica sadrži 4361 jedinica knjižne građe i 63 jedinica AV građe te je fond knjižnice podijeljen na književnost za najmlađe, dječju književnost, književnost za omladinu, stručnu literaturu, referentnu zbirku te AV građu. U knjižnici se potiče razvijanje čitalačke kulture.
Pristup građi je slobodan, a korisnici su svi učenici i djelatnici škole.

U organizaciji stručne suradnice knjižničarke, a u okviru rada knjižnice OŠ Pećine provode se odgojno-obrazovne aktivnosti, organiziraju se susreti s književnicima te se održavaju izvannastavne aktivnosti: Mladi knjižničari,  Građanski odgoj i obrazovanje te projekti: Čitanjem do zvijezda, Čitanje ne poznaje granice, Dotakni priču, Čitanjem do sebe, Čitateljski klub, Medijska pismenost u školskoj knjižnici, Upoznajmo djecu svijeta, Digitalni inovacijski inkubator, e-Twinning projekt Uz čitanje riječi rastu i Revolucija digitalne pismenosti.

Odgojno-obrazovni rad s učenicima u školskoj knjižnici:

  • upućivanje na knjige kao stalni izvor raznovrsnih znanja i informacija
  • razvijanje čitalačke kulture
  • upoznavanje učenika s načinom korištenja izvora informacija   
  • korištenje usluge školske i drugih knjižnica
  • upućivanje na primarne i sekundarne izvore informacija za potrebe cjeloživotnog učenja
  • zauzimanje pozitivnog stava prema knjizi, knjižnici i njezinoj sveukupnoj građi
  • razvijanje komunikacijskih, informacijskih i istraživačkih sposobnosti i vještina   
  • poticanje, organizacija, provođenje i prezentacija projekata 
  • suradnja sa školama i drugim knjižnicama na projektima i programima 
  • upoznavanje učenika s postojećom knjižničnom građom – pomoć pri odbiru knjiga i upućivanje na čitanje književnoumjetničkih djela, znanstveno-popularnih djela te  stručne literature i znanstveno-popularnih časopisa   
  • potpora odgojno-obrazovnome procesu
  • obilježavanje važnijih nadnevaka tijekom školske godine 
  • provođenje edukativnih radionica iz različitih obrazovnih predmeta   
  • provođenje radionica na temu medijske pismenosti i građanskog odgoja i obrazovanja

Stručna suradnica knjižničarka Ksenija Sobotinčić Štropin, prof., mag. bibl.

Učenički blog - Mladi knjižničari

Radno vrijeme

od 8 do 14 sati

A tjedan

PON – SRI – PET

B tjedan

UTO – ČET

Vijesti iz školske knjižnice

Ususret blagdanima u školskoj knjižnici

Ususret blagdanima u školskoj knjižnici

Ususret blagdanima učenici razredne nastave sudjelovali su u školskoj knjižnici, uz vodstvo svojih učiteljica i školske knjižničarke, u literarno-likovnim radionicama u kvizovima znanja te književnim igrama. Interpretirali su književno djelo autorice Ivanke Borovac...

Školski projekt „Upoznajmo djecu svijeta“

Školski projekt „Upoznajmo djecu svijeta“

U sklopu školskog projekta „Upoznajmo djecu svijeta“ učenici naše škole sudjelovali su u radionicama tijekom prvog polugodišta ove školske godine.Učenici 6. razreda u školskoj su knjižnici na interaktivan i kreativan način istraživali talijansku kulturu i razvijali...

Dotakni priču – ususret blagdanima

Dotakni priču – ususret blagdanima

U okviru školskog projekta „Dotakni priču“ održana je kreativna radionica u senzornoj sobi i Knjižnici za djecu s oštećenjem vida. Božićna priča autorice Jasminke Tihi-Stepanić „Djedov Božić“ potaknula je učenike na razgovor o običajima i načinu na koji se oni...

Projekt Čitanjem do sebe – sreća

Projekt Čitanjem do sebe – sreća

Učenici 1. razreda, sudjelujući u radionici u sklopu projekta Čitanjem do sebe, razgovarali su o emocijama te su imenovali sreću kao emociju. Uz vodstvo voditeljica projekta slušali su i interpretirali priču „Lisica koja je naučila da sreća stanuje u srcima” autorice...

Virtualna izložba Prve dječje knjižnice za djecu s oštećenjem vida

Virtualna izložba Prve dječje knjižnice za djecu s oštećenjem vida

Slikovnica je prvi prozor u svijet priča, mašte i osjećaja. Za dijete s oštećenjem vida taj prozor mora biti otvoren na drugačiji način. Dodir, tekstura i zvuk privući će pažnju prstiju, baš kao što boje privlače pogled čitatelja. Taktilne slikovnice omogućuju djeci s...

Čitanjem do sebe – emocionalni razvoj

Čitanjem do sebe – emocionalni razvoj

Učenici prvog razreda, sudjelujući u projektu Čitanjem do sebe uz vodstvo voditeljica projekta, razgovarali su o emocijama, imenovali tugu kao emociju te su slušali i interpretirali priču „Dječak koji je poplavio svijet” autorice Snježane Babić Višnjić. Sudjelovali su...

Dotakni priču – usmjeravanje pažnje

Dotakni priču – usmjeravanje pažnje

U sklopu projekta Dotakni priču održala se radionica posvećena razvijanju emocionalne pismenosti. Učenici su tijekom radionice interpretirali priču „Čovječuljci“ autorice Ule Reić te su razgovarali o raznim emocijama, a kroz igre i vježbe učili su kako ih prepoznati,...

Skip to content