Školska knjižnica
Knjižnica OŠ Pećine informacijsko je medijsko, komunikacijsko i kulturno središte škole. Sadržaj knjižnice čini organizirana zbirka knjižne i neknjižne građe koja se koristi za informacijske, obrazovne, stručne i kulturne potrebe korisnika. Program školske knjižnice sastavni je dio školskog kurikuluma te je uključen u nastavni proces škole.
Knjižnica sadrži 4476 jedinica knjižne građe i 63 jedinica AV građe te je fond knjižnice podijeljen na književnost za najmlađe, dječju književnost, književnost za omladinu, stručnu literaturu, referentnu zbirku te AV građu. U knjižnici se potiče razvijanje čitalačke kulture.
Pristup građi je slobodan, a korisnici su svi učenici i djelatnici škole.
U organizaciji stručne suradnice knjižničarke, a u okviru rada knjižnice OŠ Pećine provode se odgojno-obrazovne aktivnosti, organiziraju se susreti s književnicima te se održavaju izvannastavne aktivnosti: Mladi knjižničari, robotika u školskoj knjižnici – Croatian makers liga, Građanski odgoj i obrazovanje te projekti: Čitanjem do zvijezda, Čitanje ne poznaje granice, Čitajmo zajedno, Dotakni priču i Digitalni učenički inkubator.
Odgojno-obrazovni rad s učenicima u školskoj knjižnici:
- upućivanje na knjige kao stalni izvor raznovrsnih znanja i informacija
- razvijanje čitalačke kulture
- upoznavanje učenika s načinom korištenja izvora informacija
- korištenje usluge školske i drugih knjižnica
- upućivanje na primarne i sekundarne izvore informacija za potrebe cjeloživotnog učenja
- zauzimanje pozitivnog stava prema knjizi, knjižnici i njezinoj sveukupnoj građi
- razvijanje komunikacijskih, informacijskih i istraživačkih sposobnosti i vještina
- poticanje, organizacija, provođenje i prezentacija projekata
- suradnja sa školama i drugim knjižnicama na projektima i programima
- upoznavanje učenika s postojećom knjižničnom građom – pomoć pri odbiru knjiga i upućivanje na čitanje književnoumjetničkih djela, znanstveno-popularnih djela te stručne literature i znanstveno-popularnih časopisa
- potpora odgojno-obrazovnome procesu
- obilježavanje važnijih nadnevaka tijekom školske godine
- provođenje edukativnih radionica iz različitih obrazovnih predmeta
- provođenje radionica na temu medijske pismenosti i građanskog odgoja i obrazovanja
Stručna suradnica knjižničarka: Ksenija Sobotinčić Štropin, prof., mag. bibl.
Vijesti iz školske knjižnice
Obilježen Dan darovitosti u Odjelu i Prvoj dječjoj knjižnici za djecu s oštećenjem vida
Ovogodišnja tema Festivala znanosti u koji se kao škola već kontinuirano uključujemo je inteligencija. Zato su naši učenici od prvog do četvrtog razreda i Dan darovitosti obilježili istražujući što je inteligencija. Kakve sve vrste...
Čitateljski klub
Tijekom školske godine provode se u školi aktivnosti Čitateljskog kluba te se kod učenika razvija svijest o važnosti čitanja i vrijednosti knjige. Odabranim književnim djelima učenike se potiče na čitanje s razumijevanjem te se kod njih razvija čitalačka...
Nacionalni projekt za poticanje čitanja i promicanje kulture čitanja „Čitanjem do zvijezda“
Dana 8. ožujka 2024. godine učenici 6. razreda Ellie Clayton Stanković, Tena Hrešić i Ian Tolja predstavljali su našu školu na Nacionalnom projektu za poticanje čitanja i promicanje kulture čitanja „Čitanjem do zvijezda“ u OŠ...
Lektira u vrećici – kreativni pristup lektiri
Učenici 4. razreda uvjerili su se da lektira ne mora uvijek biti dosadna i naporna. Na satu hrvatskoga jezika predstavili su pročitanu lektiru Duh u močvari, Ante Gardaša na sasvim drugačiji način kao lektiru u papirnatoj vrećici. Nakon pročitane lektire...
Lektira u HKD-u
U petak, 9. veljače 2023. učenici 1. i 2. razreda naše škole nazočili su posebnom izdanju projekta Lektira u HKD-u u suradnji sa studentima Akademije primijenjenih umjetnosti - studij gluma i mediji koji su za naše male gledatelje pripremili...
Informacijska pismenost u školskoj knjižnici
Informacijska pismenost provodi se u školskoj knjižnici kako bi učenici naučili kako učiti. Učenici se sudjelujući u raznovrsnim aktivnostima na temu informacijske pismenosti osposobljavaju za identificiranje, kritičko vrednovanje, interpretiranje i efikasno...