Školska knjižnica

Knjižnica OŠ Pećine informacijsko je medijsko, komunikacijsko i kulturno središte škole. Sadržaj knjižnice čini organizirana zbirka knjižne i neknjižne građe koja se koristi za informacijske, obrazovne, stručne i kulturne potrebe korisnika. Program školske knjižnice sastavni je dio školskog kurikuluma te je uključen u nastavni proces škole.

Knjižnica sadrži 4361 jedinica knjižne građe i 63 jedinica AV građe te je fond knjižnice podijeljen na književnost za najmlađe, dječju književnost, književnost za omladinu, stručnu literaturu, referentnu zbirku te AV građu. U knjižnici se potiče razvijanje čitalačke kulture.
Pristup građi je slobodan, a korisnici su svi učenici i djelatnici škole.

U organizaciji stručne suradnice knjižničarke, a u okviru rada knjižnice OŠ Pećine provode se odgojno-obrazovne aktivnosti, organiziraju se susreti s književnicima te se održavaju izvannastavne aktivnosti: Mladi knjižničari,  Građanski odgoj i obrazovanje te projekti: Čitanjem do zvijezda, Čitanje ne poznaje granice, Dotakni priču, Čitanjem do sebe, Čitateljski klub, Medijska pismenost u školskoj knjižnici, Upoznajmo djecu svijeta, Digitalni inovacijski inkubator, e-Twinning projekt Uz čitanje riječi rastu i Revolucija digitalne pismenosti.

Odgojno-obrazovni rad s učenicima u školskoj knjižnici:

  • upućivanje na knjige kao stalni izvor raznovrsnih znanja i informacija
  • razvijanje čitalačke kulture
  • upoznavanje učenika s načinom korištenja izvora informacija   
  • korištenje usluge školske i drugih knjižnica
  • upućivanje na primarne i sekundarne izvore informacija za potrebe cjeloživotnog učenja
  • zauzimanje pozitivnog stava prema knjizi, knjižnici i njezinoj sveukupnoj građi
  • razvijanje komunikacijskih, informacijskih i istraživačkih sposobnosti i vještina   
  • poticanje, organizacija, provođenje i prezentacija projekata 
  • suradnja sa školama i drugim knjižnicama na projektima i programima 
  • upoznavanje učenika s postojećom knjižničnom građom – pomoć pri odbiru knjiga i upućivanje na čitanje književnoumjetničkih djela, znanstveno-popularnih djela te  stručne literature i znanstveno-popularnih časopisa   
  • potpora odgojno-obrazovnome procesu
  • obilježavanje važnijih nadnevaka tijekom školske godine 
  • provođenje edukativnih radionica iz različitih obrazovnih predmeta   
  • provođenje radionica na temu medijske pismenosti i građanskog odgoja i obrazovanja

Stručna suradnica knjižničarka Ksenija Sobotinčić Štropin, prof., mag. bibl.

Učenički blog - Mladi knjižničari

Radno vrijeme

od 8 do 14 sati

A tjedan

PON – SRI – PET

B tjedan

UTO – ČET

Vijesti iz školske knjižnice

8. Dani medijske pismenosti

8. Dani medijske pismenosti

Knjižnica za djecu s oštećenjem vida se i ove školske godine uključila u obilježavanje Dana medijske pismenosti. Učenici 3. razreda s učiteljicom Divnom Bjelanović sudjelovali su u radionici pod nazivom “Tko to korača internetom? – Naš digitalni otisak”. Ciljevi...

Čitanjem do sebe – razvoj emocionalnih kompetencija

Čitanjem do sebe – razvoj emocionalnih kompetencija

Učenici 1. i 2. razreda u školskoj su knjižnici u sklopu projekta „Čitanjem do sebe” slušali priču „Lisica je naučila da sreća stanuje u srcima”, autorica Tatjane Gjurković i Tee Knežević. Učenici su interpretirali priču o sreći, razgovarali su o emocijama i...

Dotakni priču – kreativno istraživanje

Dotakni priču – kreativno istraživanje

U okviru projekta „Dotakni priču“ održala se radionica na temu kućnih ljubimaca te su učenici u senzornoj sobi slušali kinesku narodnu priču pod nazivom „Prirodni neprijatelj". Istražili su čemu mačkama služe brkovi, kako svaka mačka ima jedinstven otisak njuškice baš...

Mediji o našem radu

Mediji o našem radu

Reportaža na portalu Dnevnik.hr u sklopu koje je predstavljen uspjeh naših učenika, koji u školi pohađaju Građanski odgoj i obrazovanje, u Digitalnom inovacijskom inkubatoru. Poveznica na reportažu:...

Čitanjem do sebe – emocionalna pismenost

Čitanjem do sebe – emocionalna pismenost

Učenici drugog razreda sudjelovali su na još jednoj radionici u okviru projekta „Čitanjem do sebe“. Projekt se provodi  tijekom cijele školske godine, a ovoga puta razgovarali smo o ljutnji. Učenici su podijelili svoja iskustva o tome kada se ljute, zašto se...

Radionica CeKaDe-a u sklopu programa Građanskog odgoja i obrazovanja

Radionica CeKaDe-a u sklopu programa Građanskog odgoja i obrazovanja

Dana 14. ožujka 2025. voditeljica udruge Centar za kulturu dijaloga i programa Moje mjesto pod suncem Sandra Grozdanov, u školskoj je knjižnici održala radionicu "Karte života", za učenike 6. i 7. razreda koji u školi polaze Građanski odgoj i obrazovanje. Učenici su...

Osvojeno 1. mjesto na natjecanju Čitanjem do zvijezda

Osvojeno 1. mjesto na natjecanju Čitanjem do zvijezda

Učenice 6. razreda Kristina Car, Nikolina Car i Lea Borčić, uz vodstvo svoje mentorice knjižničarke Ksenije Sobotinčić Štropin, osvojile su 1. mjesto na županijskoj razini natjecanja Čitanjem do zvijezda u kategoriji kviza znanja te su se plasirale na državnu razinu...

Projekt Upoznajmo djecu svijeta

Projekt Upoznajmo djecu svijeta

U našoj smo školi ove školske godine započeli projekt Upoznajmo djecu svijeta s ciljem širenja znanja o različitim kulturama, poticanju tolerancije i razvijanju međukulturnog dijaloga među učenicima.Učenici 5. razreda na radionici su se upoznali s djecom Egipta –...

Čitanjem do sebe – kultura čitanja

Čitanjem do sebe – kultura čitanja

Projekt Čitanjem do sebe provodi se tijekom cijele školske godine u školskoj knjižnici te u Knjižnici za djecu s oštećenjem vida, a u njemu sudjeluju učenici 1. i 2. razreda. Učenici su u školskoj knjižnici, na organiziranom susretu u veljači, slušali priču Dječak...

Dotakni priču – terapeutskom pričom do emocionalne pismenosti

Dotakni priču – terapeutskom pričom do emocionalne pismenosti

U sklopu provedbe školskog projekta Dotakni priču koji se provodi u suradnji dviju školskih knjižnica, realizirana je radionica emocionalne pismenosti. U prostoru senzorne sobe i Knjižnice za djecu s oštećenjem vida učenici 3. i 4. razreda slušali su i interpretirali...

Skip to content