Razno

Prva dječja knjižnica za djecu s oštećenjem vida

Sve aktivnosti Prve dječje knjižnice za djecu s oštećenjem vida možete pratiti na Internet stranici: http://web1.os-pecine-ri.skole.hr/

vijesti
PREDNATJECANJE MEĐUNARODNOM NATJECANJU NA PODRUČJU TAKTILNE SLIKOVNICE ZA SLIJEPU I SLABOVIDNU DJECU
Maja Vižentin / datum: 15. 2. 2017. 12:03

Osnovna škola Pećine u Rijeci, Odjel i Knjižnica za djecu s oštećenjem vida unutar Škole ove su godine kontakt- ustanova međunarodne grupe Typhlo &Tactus (više na www.tactus.org i na  www.Ldqr.org) koja svake druge godine organizira međunarodno natjecanje na području taktilne slikovnice za slijepu i slabovidnu djecu.  Ove se godine međunarodno natjecanje održava u francuskom gradu Dijonu tijekom listopada. Međunarodnom natjecanju prethodi prednatjecanje unutar država koje sudjeluju na natjecanju, a pet radova koje ocjenjivački žiri ocijeni kao najbolje šalju se u Dijon. Pozivamo odgajatelje, učitelje, stručne suradnike, edukacijske rehabilitatore, umjetnike, roditelje i sve ostale zainteresirane za izradu ovakvih slikovnica da se odazovu na ovo prednatjecanje  i pošalju nam svoje radove. Nije riječ o likovnom natječaju za učenike. Stoga Vas molimo da se ne okušavate u organiziranju akcija izrade taktilne slikovnice s djecom već da napravite slikovnice koji su rezultat Vašeg osobnog rada, iskustva, znanja i kreativnosti, pritom se pridržavajući smjernica za izradu slikovnica.  Više informacija o natjecanju i projektu, Ocjenjivačkom povjerenstvu, detaljna pravila natjecanja, te smjernice za izradu taktilnih slikovnica možete pronaći na www.os.-pecine-ri.skole.hr

Radove možete poslati ili osobno donijeti na adresu:

Osnovna škola Pećine

Odjel za djecu s oštećenjima vida

(za T&T prednatjecanje)

Šetalište 13. Divizije 25

51000 Rijeka

Radovi se ne potpisuju imenom i prezimenom autora, nego šifrom (peteroznamenkasti broj i riječ do sedam slova). Osobni podaci osobe koja se krije iza šifre šalju se/donose u zatvorenoj omotnici uz sam rad. Ocjenjivački žiri dobiva omotnice tek nakon donesene konačne odluke. Radove primamo najkasnije do 15. lipnja 2017. godine. Za više informacija obratite se na telefon Odjela za djecu s oštećenjima vida 051 690 241 ili na e-mail adresu: javorka.milkovic@skole.hr

Priloženi dokumenti:

PRAVILA NATJECANJA

SMJERNICE ZA IZRADU TAKTILNIH SLIKOVNICA

[OPŠIRNIJE]

SENZIBILIZACIJSKE RADIONICE U GOSPIĆU
Maja Vižentin / datum: 16. 12. 2016. 13:15

Na Odjelu za nastavničke studije u Gospiću Sveučilišta u Zadru održano je predavanje edukacijske rehabilitatorice Javorke Milković na temu taktilnih slikovnica za slijepu i slabovidnu djecu kod nas i u svijetu. Uz predavanje, održane su i senzibilizacijske radionice za studente 2. i 3. godine studija razredne nastave. Vrijedni studenti su se i sami okušali u izradi taktilnih slikovnica za slijepu i slabovidnu djecu, pa su iskustvene radionice bile nadogradnja njihovom iskustvu.

Javorka Milković

[OPŠIRNIJE]

Posjet prvog razreda Knjižnici za djecu s oštećenjem vida
Maja Vižentin / datum: 4. 11. 2016. 13:30

Dana 6. listopada 2016. u Knjižnici za djecu s oštećenjem vida održana je edukativna radionica za učenike prvog razreda. Prvašići su se upoznali sa radom Knjižnice, pogledali koje sve knjige posjeduje. Naučili su da postoji još jedno pismo, pismo za slijepe – brajica. Nakon učenja i upoznavanja na red su došle i igre. Izvlačenjem predmeta iz "čarobne vreće", učenici su zaključili kako se predmete, ali i svoju okolinu može prepoznati dodirom.
Radionicu i veselo druženje završili smo izradom plakata te igranjem sa didaktičkim igračkama koje Knjižnica posjeduje.

Voditeljica radionice

Jola Španjol

[OPŠIRNIJE]

“KOJI JE TVOJ JEZIK?”- RADIONICA U MMSU
Maja Vižentin / datum: 30. 4. 2015. 11:33

14. travnja ove godine u „Malom salonu“ (prostor MMSU-a) održana je umjetnička radionica pod vodstvom umjetnice Marine Jurjević namijenjena djeci oštećena vida. U spomenutom prostoru bila je postavljena i izložba Marine Jurjević i suradnika pod nazivom „Koji je tvoj jezik?“. Izložba i radionica preispitivale su načine komunikacije kojima se često koriste ljudi s višestreukom teškoćana. Ti su načini komunikacije najčešće neuobičajeni za okolinu u kojoj žive. Izložba se sastojala od tri dijela- lopti različitih tekstura i zvukova, koje su razumljivo najviše privukle djecu; snimki razlilčitih načina komunikacije; te filmom bez kraja „Povjerenje“ na kojem su bili prikazani osnovni tae-kwon –do pokreti – načela na koima počiva cijela vještina, a bili su dočarani glazbom. Neka od načela o kojima je riječ su: povjerenje, samokontrola, uljudnost itd.

Kreativni zadatak i cilj radionice za djecu je bio napraviti vlastitu loptu po uzoru na one izložene. Slike prikazuju djecu za vrijeme zabave, kao i njihov uradak koji su nazvali „Crno- bijeli svijet“.

Javorka Milković

[OPŠIRNIJE]

Noć knjige u OŠ Pećine – Slušajmo knjige!
Maja Vižentin / datum: 27. 4. 2015. 15:01

Dana 23. travnja 2015. godine povodom Svjetskog dana knjige i autorskih prava, u suradnji  školske knjižnice te  Knjižnice za  djecu s oštećenjem vida, održana je manifestacija Noć  knjige 2015.  Održanim aktivnostima, pod nazivom  Slušajmo knjige!  ukazali smo na važnost čitanja i druženja s knjigom od najranije dobi te učenike kroz različite aktivnosti senzibilizirali za potrebe osoba oštećenog vida.

[OPŠIRNIJE]

Radionica o zdravoj prehrani u Knjižnici za djecu s oštećenjem vida
Maja Vižentin / datum: 24. 4. 2015. 14:10

Mali prvašići naše škole opet su posjetili Knjižnicu za djecu s oštećenjem vida. Razlog njihova posjeta ovoga puta bila je radionica o zdravoj prehrani. Obzirom da je zdrava prehrana gradivo koje će sada obrađivati, radionica je bila uvod u temu. Radionicu smo započeli razgovorom o tome što je zdrava hrana te nastavili s piramidom zdrave hrane. Zajednički smo utvrdili koje su to kategorije hrane u piramidi zdrave prehrane. Tako su učenici navodili što su žitarice, mliječni proizvodi, povrće, voće, meso i zdrave masti. Bilo je tu zabavnih komentara tko što voli jesti, što ne vole jesti pa čak i onoga na što su alergični.

[OPŠIRNIJE]

PROJEKT “MODERATO CANTABILE”
Maja Vižentin / datum: 24. 4. 2015. 14:05

U osnovnoj školi „Pećine“ održan je projektni ciklus radionica pod nazivom „Moderato cantabile“, kojemu je cilj pridonijeti prevenciji nasilja među djecom, uključujući djecu s oštećenjem vida koja polaze redovne osnovne škole. Ovaj projekt provodi Hrvatski savez slijepih, a sufinanciran je od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.

[OPŠIRNIJE]

GLEDAMO, DODIRUJEMO I MIRIŠEMO NAŠU ŽUPANIJU
Maja Vižentin / datum: 24. 4. 2015. 13:46

Dana 23. ožujka 2015. godine učenici 4.COOR-a s učiteljicom Teom Jurćić i pomoćnicom u nastavi Kristinom Nikolić posjetili su Odjel za djecu s oštećenjima vida. Sudjelovali su na radionici „Gledamo, dodirujemo i mirišemo našu županiju“. U prvom su dijelu radionice bili podijeljeni u dvije grupe - jedna je igrala poznatu igru pamćenja (tzv. memory) u kojem je trebalo naći parove sličicama koje prikazuju biljne i životinjske vrste po kojima je poznata Primorsko-goranska županija.

[OPŠIRNIJE]

GORANOVO PROLJEĆE
Maja Vižentin / datum: 25. 1. 2015. 19:39
GRADSKA KNJIŽNICA

IVANA GORANA KOVAČIĆA

VRBOVSKO

TEL 051/875-159

NATJEČAJ ZA MLADE PJESNIKE

osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske

GORANOVO PROLJEĆE

PROPOZICIJE NATJEČAJA :

1.  Natjecati se mogu učenici koje škole odaberu kao svoje predstavnike

2.  Škole šalju najmanje deset pjesama samo jednog učenika kojeg je
     povjerenstvo škole predložilo.

3.  Radovi mogu biti u formi pjesme ili pjesme u prozi. Izbor tema i motiva je
     potpuno slobodan

4.  Molimo da pjesme šaljete u četiri primjerka, a na svakoj pjesmi treba navesti
     ime i prezime učenika, razred, školu koju polazi i adresu škole, telefon i e-mail        te ime i prezime mentora

5.  Pjesme treba rasporediti u četiri skupa i spojiti  ih spajalicama tako da svaki
     član povjerenstva dobije svoj primjerak i poslati ih najkasnije do 16.02.2015.
     na adresu:
      GRADSKA KNJIŽNICA IVANA GORANA KOVAČIĆA VRBOVSKO
(za natječaj Goranovo proljeće)
IVANA GORANA KOVAČIĆA
51 326 VRBOVSKO

6.  Prosudbeno povjerenstvo Goranovog proljeća odabrat će tri mlada pjesnika u
     kategoriji osnovnih škola i tri najuspješnija pjesnika u kategoriji srednjih škola,      te će im dodijeliti prvu, drugu i treću nagradu.

Nagrađeni učenici sudjelovat će na svečanosti otvaranja Goranovog proljeća 21.03.2015. u Lukovdolu.

Predsjednik Književne manifestacije

Goranovo proljeće:

Vladimir Mamula, prof.

[OPŠIRNIJE]

Projekt “Moderato cantabile”
Maja Vižentin / datum: 25. 1. 2015. 19:21

Opći cilj projekta „Moderato cantabile“ je pridonijeti prevenciji vršnjačkog nasilja među djecom, uključujući djecu s oštećenjem vida koja polaze redovne osnovne škole. U provedbi projekta uz nositelja, Hrvatski savez slijepih, sudjeluju tri partnerske organizacije: Poliklinika za zaštitu djece grada Zagreba, Osnovna škola „Pećine“ Rijeka i Dječji dom „Tić“ Rijeka.

Aktivnosti projekta su usmjerene na povećanje informiranosti djece sa i bez oštećenja vida, njihovih roditelja i odgojno-obrazovnih djelatnika o nasilju i negativnim posljedicama koje ono nosi te o važnosti prihvaćanja različitosti, kao i na povećanje kompetencija i vještina u prepoznavanju nasilnih oblika ponašanja, pravovremenom i pravilnom reagiranju te nenasilnom rješavanju sukoba.

[OPŠIRNIJE]

Putositnice 2015.
Maja Vižentin / datum: 25. 1. 2015. 19:11

Osnovna škola Antun Nemčić Gostovinski iz Koprivnice po treći puta organizira natječaj za najljepši dječji putopis.

Detalje možete pogledati na:

[OPŠIRNIJE]

Izložba taktilnih slikovnica: Čitajte dodirom!
Maja Vižentin / datum: 5. 12. 2014. 10:47

Gradska knjižnica Rijeka u Dječjem odjelu Striboru dana 3.prosinca otvarila je izložbu taktilnih slikovnica za slijepu i slabovidnu djecu. Javnosti nude pregršt pravih, znalački izrađenih taktilnih slikovnica i zanimljiva pričom o tome kako nastaju.

[OPŠIRNIJE]

Poziv na izložbu
Maja Vižentin / datum: 1. 12. 2014. 18:45

Veselimo se vašem dolasku!

[OPŠIRNIJE]

Prometno o prometu u našoj knjižnici za djecu sa oštećenjem vida
Maja Vižentin / datum: 1. 12. 2014. 18:31

Prvi razred naše škole došao je na radionicu o prometu u našu knjižnicu. Bila je to prilika da se djeca obrađujući temu prometa  u sklopu nastave, dodatno senzibiliziraju na radionici. Kroz taktilnu slikovnicu o prometu, učenici su  ponovili sudionike u prometu, vrste prometnih znakova, pješaćki prijelaz i semafor. Zatim su s povezima na očima vrlo pažljivo slušali zvukove iz prometa koje su trebali prepoznati. U toj aktivnosti učenici su bili uspješni, premda je bilo zvukova koje je bilo teže odgonetnuti.  U igri semafora učenici  su također trebali pažljivo slušati jer je  na znak crvenog ili zelenog   trebalo čučnuti, odnosno ostati stajati. Bila je to igra u kojoj su se učenici zabavili, a koliko su bili pažljivi govori činjenica da smo jako teško došli do pobjednika, učenika koji do kraja nije pogrješio.

[OPŠIRNIJE]

RSS